ראשי » טיפים » למה כדאי לחתום על הסכם ממון לפני הנישואין?

למה כדאי לחתום על הסכם ממון לפני הנישואין?

ההחלטה להתחתן היא אחת ההחלטות הכי חשובות בחיים. כמו כל דבר בחיים, גם על החלטה זו אפשר להתחרט ואז לבחור להתגרש. אם אתם רוצים להיות בטוחים שגם אם תתגרשו תשמרו על הרכוש שלכם כדאי לכם לחתום על הסכם ממון. עורך דין לדיני משפחה, יוכל לנסח עבורכם הסכם ממון. הסכם בו תסכימו אם בן או בת הזוג שלכם על חלוקת הרכוש והמשמורת של הילדים במקרה של גירושין. הפרידה שלכם תוכל להיות מנומסת יותר אם יהיה לכם הסכם שמסדיר אותה שחתמתם עליו עוד שהייתה זוג אוהב.

על הסיבות לעריכה וחתימה על הסכם ממון לפני הנישואין

יש הרבה סיבות שבגללן כדאי לערוך ולחתום על הסכם ממון לפני הנישואין. כדאי לחתום על הסכם זה בעיקר כי אתם לא יכולים לדעת לאן החיים יובלו אתכם. או מה יהיה עם הזוגיות שלכם עוד עשר או עשרים שנה. הסכם ממון טרום נישואין, נועד לאפשר לכל אחד מבני הזוג להרגיש שהרכוש שצבר טרום הנישואים יישאר שלו גם אם הנישואין יסתיימו. כל עורך דין לענייני משפחה יעיד שקל יותר להתגרש כאשר יש הסכם ממומן. גירושין הם אף פעם לא תהליך נעים. אם יש הסכם שחתמתם עליו לפני הנישואין יכול להיות לכם ברור וקל יותר להתחיל את הפרק החדש בחיים שלכם.

הסכם ממון לפני נישואין
האם כדאי לחתום על הסכם ממון?
לייעוץ עם עורך דין על הסכם ממון השאירו פרטים ונחזור אליכם

התחלת פרק ב' יכולה להיות פשוטה ומהירה יותר למי שמתגרש בעזרת הסכם ממון. כאשר חותמים על הסכם זה לא צריך להיות נחמדים או להתחשב בבן או בבת הזוג שלכם. אלא לחשוב מה יהיה טוב לכם במקרה של פרידה. במקרה של פרידה לבן או לבת הזוג שלכם לא יהיה אכפת ממכם. בפרידה כל אחד מבני הזוג דואג לעצמו ולמה שחשוב לו. אם אתם רוצים להבטיח את העתיד הכלכלי שלכם – אתם חייבים לעשות זאת כבר במסגרת ההסכם המקדים לנישואין. כדאי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לפני שחותמים על הסכם מסוג זה. עורך הדין יהיה מודע לסעיפים שאתם לא מודעים אליהם. הוא יוכל לומר לכם על איזה סעיפים להתעקש שיהיו בהסכם ומה המשמעות של כל סעיף.

סעיפים שמומלץ שיופיעו במסגרת של הסכם ממון

יש הרבה סעיפים שמומלץ שיופיעו במסגרת של הסכם ממון לפני נישואין. חשוב שיופיעו בכל הסכם כזה סעיפים שיבטיחו שהרכוש שהיה שלכם לפני הנישואים יישאר שלכם. ברובו או בכולו שלכם גם לאחר גירושין. עוד סעיף שחשוב להסכים עליו הוא אם יהיו לכם ילדים – איפה הם יגדלו ואצל מי. כדאי להסכים מראש גם על גובה המזונות במקרה של פרידה. יש סעיפים בהסכם מסוג זה גם על חלוקת הרכוש שתהיה במקרה של בגידה. פעמים רבות, במקרה של בגידה של אחד הצדדים – הצד הבוגד זכאי לפחות רכוש. סעיף נוסף יכול להיות קשור לרכוש שצברתם ביחד בזמן הנישואין ולאופן שבו יש לחלק אותו.

הסכם ממון לפני נישואין יכול לאפשר לכל זוג לא רק להתחתן באופן יפה אלא גם להתגרש באופן "יפה ונעים יותר". גירושין הם אף פעם לא עסק נעים או משהו שמישהו מחכה לו או רוצה אותו. כאשר אין ברירה והחלטתם להתגרש – הסכם הממומן שחתמתם עליו לפני הנישואין יכול להציל אתכם. זוגות שיש להם הסכם מסוג זה לא צריכים לעבור בבית המשפט בשביל לחתום על הסכם גירושין. הסכם טרום הנישואים מסדיר את חלוקת הרכוש שלהם לאחר הפרידה. וגם את החלוקה של הטיפול בילדים המשותפים.